Reis - Reisverslag uit Peking, China van Daphne Wit - WaarBenJij.nu Reis - Reisverslag uit Peking, China van Daphne Wit - WaarBenJij.nu

Reis

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Januari 2014 | China, Peking

Donderdagochtend begon mijn reis rond 7 uur. Richting Schiphol waar we na het inchecken nog tijd hadden voor koffie. De vlucht vertrok redelijk op tijd, en het was een rustige vlucht naar Warschau, waar het flink gesneeuwd had.
Vanuit het vliegtuig zag ik de dreamliner al staan:prachtig toestel hoor!
Helaas bleek ook nu en technisch probleem te bestaan, waar men tijdens het de-icen van het vliegtuig achter kwam. Al met al vertrokken we met een vertraging van ruim 2 uur richting China. Onderweg heb ik een uurtje kunnen slapen, totdat de
Chinese dame achter mij het nodig vond om de dialoog met haar buurman aan te gaan. Ik kan jullie verzekeren: het geluid wat elke eerste maandag van de maand te horen is, is zachter. Maar goed. Ik heb heerlijk kunnen lezen.
Vanaf de luchthaven werden we door 2 enthousiaste gidsen opgehaald en naar ons prachtige hotel gebracht. Even een uurtje geslapen en heerlijk onder de rainshower gestaan. En toen gingen we op pad! Eerst zijn we naar de verborgen stad geweest waar vroeger duidelijk een keizer met de eerste tekenen van compensatiegedrag woonde. Maar het was zeker indrukwekkend. De smog viel overdags mee, alleen savonds zagen we een hele waas rode mist over de stad trekken.
Vervolgens gingen we naar Tianenmenplein (Plein vd Hemelse Vrede), waar we helaas net te laat aankwamen om de vlag-ceremonie op het plein te kunnen volgen. Dit gaan we vandaag nogmaals proberen.
We werden verwacht bij het Marriot hotel en na de rondleiding kregen we een heerlijk diner aangeboden. Hoogtepuntjes: Eendentong, Tarbot en spek-peper salade. Na een afzakkertje in de bar was het tijd om het bed uit te proberen. Maar liefst 5uur heb ik geslapen, maar ik voel me wel uitgerust.
Vandaag gaan we naar het Zomerpaleis en het Olympisch stadion. Vanmiddag staat een Riskhja toer door de Hutong op het programma. Daarna wellicht Plein vd Hemelse Vrede en een diner in het JW Mariott hotel.

• 18 Januari 2014 - 00:26

Ma De Wit:

Fijn dat je nog wat heb kunnen slapen. Heel veel plezier vandaag.
    Maak maar heel veel foto's kunnen wij genieten als je weer thuis bent.
    Het is hier nu bedtijd.
    dikke kus. ma

• 18 Januari 2014 - 00:26

Ma De Wit:

Fijn dat je nog wat heb kunnen slapen. Heel veel plezier vandaag.
    Maak maar heel veel foto's kunnen wij genieten als je weer thuis bent.
    Het is hier nu bedtijd.
    dikke kus. ma

• 18 Januari 2014 - 07:52

Jeanette:

Quinn vroeg zich al af hoe het met de dreamliner was gegaan..hahaha. Moe zijn komt pas als je weer terug bent joh, nu lekker alles bekijken. Mooie kamer met badkamer..pffff.......

• 18 Januari 2014 - 08:18

Sabine:

je vermaakt je prima zo te lezen. geniet lekker!!!!

• 18 Januari 2014 - 08:50

Rinie Spee:

Nou meid lekker genieten x